Міфи, думки та чутки про деталі гальмівної системи | Textar

9 місяців ago Const-Studio 0

Між автовласниками, як і в любому іншому середовищі – існує багато міфів, думок та чуток. Зараз ми розберемо п’ять найпоширеніших помилкових вигадок щодо деяких деталей гальмівної системи автомобіля.

 

Міф №1 | Гальмівні диски вироблені зі сталі

Якісні гальмівні диски виготовлені з високолегованої сталі, дешеві гальмівні диски – з інструментальної, а самої найнижчої якості гальмівні диски виготовляються з конструкційної сталі.

Насправді гальмівні диски виготовляються з чавуну!

Для виробництва використовують три види чавуну (від дешевого варіанту – до більш коштовного): звичайний чавун, високовуглецевий чавун (з підвищеним вмістом вуглецю) і легований високовуглецевий чавун (з добавками молібдену та нікелю).

Гальмівні диски, вироблені з високовуглецевого чавуну – здатні більш швидко відводити тепло (в порівнянні з гальмівними дисками, виробленими зі звичайного чавуну), а також – практично мають знижений шум та вібрації при гальмуванні. Такий ефект досягнутий через підвищені фізико-хімічні властивості термічної стійкості високовуглецевого чавуну.

Гальмівні диски з легованого чавуну мають ще більший термін експлуатації на автомобілі. Подовжений практичний пробіг гальмівних дисків при експлуатації досягається за рахунок більшої міцності та кращого опору корозії матеріалу – легованого високовуглецевого чавуну.

 

Міф №2 | Педаль гальма автомобіля стає «м’якою» через перегріті гальмівні диски та колодки

Цей міф не зовсім вірний. Через перегрів деталей гальмівної системи – дійсно, гальма автомобіля втрачають свою первинну спроможність виконувати свою функцію – гальмувати, педаль стає, дійсно, «м’якою» (іноді педаль може й «провалитися») – але трошки з іншої причини. Причина – скипання гальмівної рідини – через цю причину падає зусилля, яке необхідне для натискання на педаль, адже закипіла гальмівна рідина перетворюються на пару в гальмівних супортах – а будь-який газ (або пара) набагато простіше стиснути, ніж рідину.

Закипання гальмівної рідини може виникнути через дві причини:

  • перегрів гальм (особливо на гірських дорогах);
  • через потрапляння води у систему гідравлічної системи гальм.

В першому випадку – на спусках у гірській місцевості – треба гальмувати двигуном (або вмикати спеціальну систему на машинах з коробкою «автомат»).

В другому – не рідше ніж раз на два роки – міняти гальмівну рідину в гальмівній системі автівки.

 

Міф №3 | Закипіла гальмівна рідина не втрачає своїх властивостей

Це може бути правдою, але частково, та при умові досяжності певних умовностей. Закип’ятити гальмівну рідину високої якості (нову, замінену в термін, передбачений виробником – що найрідше раз на два роки) – при експлуатації автомобіля практично неможливо.

Якщо скипання гальмівної рідини все ж таки відбулося – то це свідчить що гальмівна рідина ввібрала в себе вологу з атмосфери, її точка закипання знизилася і, як наслідок, – гальмівна рідина скипіла в супортах. В цьому випадку треба негайно обслужити гідросистему гальм автомобіля – замінити гальмівну рідину.

 

Міф №4 | Гальмівну рідину потрібно доливати при проходженні кожного ТО

Насправді, рівень гальмівної рідини в «бачку» гальмівної системи знижується при експлуатації автомобіля через природний знос гальмівних колодок і гальмівних дисків. Саме через природне зношення поверхонь що труться в парі – гальмівний диск-гальмівні колодки – їх геометрична товщина зменшується, через це поршні гальмівних циліндрів більше виходять з гальмівних супортів, тим самим спорожнілі циліндри гальмівних супортів заповнюються гальмівною рідиною, і як наслідок – рівень гальмівної рідини в «бачку» гальмівної системи знижується, доходячи до позначки «MIN».

Якщо доливати при кожному ТО гальмівну рідину, то настане наступне. Коли прийде час міняти гальмівні диски та гальмівні колодки – доведеться вдавити поршні гальмівних циліндрів супортів на свої місця – і долита гальмівна рідина потече на зовні. Потім доведеться обов’язково помити місця витоку гальмівної рідини на машині – адже це може спричинити псування лакофарбового покриття автомобіля.

Конструктивне рішення може бути тільки одне – вчасно обслуговувати гальмівну систему: міняти гальмівні диски, колодки, а також – на рідше ніж раз на два роки міняти гальмівну рідину в автомобілі.

 

Міф №5 | Гальмівні диски проточувати не рекомендують виробники деталей гальмівних систем – тільки міняти

Насправді, фахівці стверджують, що для відновлення форми гальмівної поверхні для гальмівних дисків може бути застосована така металоріжуча операція як проточка. Але, існують дві умови, яких треба дотримуватись:

  • операцію проточка гальмівних дисків необхідно проводити на професійному обладнанні з високими вимогами класу точності;
  • уважно стежити за параметром товщина гальмівних дисків – мінімальна товщина гальмівних дисків визначена виробником тих самих гальмівних дисків. Наслідки експлуатації гальмівних дисків, товщина яких менше за допуск заводу-виробника – непередбачувана – краще зважити доцільність самої операції проточка гальмівних дисків – ще до початку її виконання.

 

Інформація підготовлена спираючись на наш власний досвід, а також за допомогою експертів компанії TMD Friction – яка є розробником гальмівних систем, а також виробником окремих її деталей під брендом Textar.

З Вами була програма «АвтоПремьер». Бажаємо Вам та Вашому автомобілю великої кількості кілометрів доріг без поломок.

Костянтин Фендріков